TA213 Adapter M10 krótki, Pico
towar niedostępny
Opis
Przetwornik ciśnienia WPS500
Często problemy zgłaszane przez klientów mogą mieć wiele potencjalnych przyczyn, a samo odczytanie kodów usterek nie przybliża Cię do rozwiązania. Oprócz kompleksowych testów elektrycznych zapewnianych przez PicoScope, dodanie przetwornika ciśnienia WPS500X zapewnia szczegółowy wgląd w układ silnika w celu dokładnej diagnozy typowych problemów, takich jak:
Brak rozruchu
Utrata mocy
Wypadanie zapłonu
Hałas silnika
Zatrzymanie pracy silnika
Błąd emisji spalin
I wiele innych
Zobacz film szkoleniowy na kanale YT:
Dzięki bardzo wysokiej rozdzielczości i dokładności samochodowego przetwornika ciśnienia WPS500X możesz wykonać szybką i dokładną analizę ciśnienia w wielu systemach samochodowych.
Dokładny pomiar do 500 psi (34 bar)
Ultraszybki czas reakcji 100 µs
Funkcja powiększania zwiększająca możliwości analizy
Wewnętrzny akumulator LiPo
Zintegrowany zawór upustowy
Automatyczne zerowanie
Wysoka odporność na zakłucenia
Kompensacja temperatury
WPS500X charakteryzuje się niezwykle szybkim czasem reakcji 100 µs od 0% do 90% pełnej skali i czułością do około 0,07 psi (5 mbar). Zapewnia to dokładną reprezentację szybko zmieniających się sygnałów, które obejmują szeroki zakres ciśnienia.
Użyj WPS500X z PicoScope, aby zobaczyć, jak faktycznie działa Twój silnik przy minimalnej ingerencji. Kompresję, przepływ powietrza, zawory i ciśnienie wsteczne można zmierzyć podczas jednego szybkiego testu.
Typowe testy
Przetwornik ciśnienia stał się podstawowym narzędziem diagnostycznym, które pomaga w wielu zadaniach związanych z ciśnieniem od -15 psi do 500 psi, zastępując większość używanych obecnie manometrów analogowych. Dzięki możliwości mierzenia ciśnienia w czasie możemy teraz być świadkami szybkich wydarzeń, które nigdy wcześniej nie były widoczne. Poniżej znajduje się lista tego, w jaki sposób przetwornik ciśnienia przenosi diagnostykę na zupełnie nowy poziom. (Wymagane będą adaptery)
Testy ciśnieniowe w cylindrze
Widoczność cyklu 4-suwowego
Pulsacje spalin
Wahania ciśnienia w kolektorze dolotowym
Pomiary ciśnienia w skrzyni korbowej
Testy przelewowe wtryskiwaczy Diesla
Testy ciśnienia paliwa do 500 psi
Przykładowe testy
Silnik
Testowanie kompresji cylindrów (rozruch)
Test kompresji cylindrów (bieg jałowy)
Test kompresji cylindrów (otwarta przepustnica)
Ciśnienie w kolektorze dolotowym benzyna i olej napędowy
Pulsacje ciśnienia spalin
Oceny ciśnień w wydechu
Pulsacje ciśnienia w skrzyni korbowej
Działanie zaworu PCV przy wysokim ciśnieniu w skrzyni korbowej
Ocena rozrządu wałka rozrządu (napęd pasowy, łańcuchowy i zębaty)
Integralność uszczelnienia zaworów głowicy cylindra
Testowanie ciśnienia oleju
Ocena ciśnienia w układzie chłodzenia - awaria uszczelki głowicy
Ocena korka chłodnicy z nadciśnieniowymi systemami chłodzenia
Wydajność pompy vacum
Paliwo
Ciśnienie podawania paliwa, benzyna
Test regulatora ciśnienia paliwa, benzyna
Test ciśnienia resztkowego dopływu paliwa, benzyna
Wydajność pompy paliwowej, benzyna i olej napędowy
Dodatnie ciśnienie paliwa, olej napędowy
Podciśnienie paliwa, olej napędowy
Ciśnienie resztkowe paliwa, olej napędowy
Test przecieku zwrotnego wtryskiwacza, olej napędowy
Test oceny wtryskiwaczy, benzyna
Turbo
Ocena ciśnienia doładowania (zmienna geometria)
Obwody podciśnienia i elektrozawory sterujące doładowaniem
Test pracy waste gate
Zarządzanie silnikiem
Test integralności siłownika/sterowania układu indukcyjnego o zmiennej częstotliwości.
Test integralności tłumika biegu jałowego.
Siłowniki tempomatu, obwody podciśnienia i elektrozawory.
Podwozie
Wydajność pompy zawieszenia pneumatycznego
Testy ciśnienia resztkowego zawieszenia pneumatycznego
Obwody pneumatyczne i elektrozawory sterujące zawieszeniem pneumatycznym
Ocena serwa hamulcowego i test integralności
Skrzynia biegów
Testowanie ciśnienia regulatora automatycznej skrzyni biegów
Testowanie ciśnienia regulatora obrotów
Mechanika
Uszczelka głowicy cylindrów
Zepsute/zablokowane zawory głowicy
Zablokowany wydech / DPF
Zakresy ciśnienia
Trzy zakresy ciśnienia = wydajność i wszechstronność
Trzy zakresy ciśnienia WPS500X umożliwiają dokładny pomiar i analizę wielu ciśnień samochodowych, w tym sprężania w cylindrach, ciśnienia paliwa, podciśnienia w kolektorze ssącym, a nawet impulsów z układu wydechowego.
Zakres 1
Pierwsza gama zapewnia wysoką rozdzielczość i dokładność podczas testów wysokociśnieniowych, takich jak kompresja cylindrów lub testowanie ciśnienia paliwa. Ten test jest nie tylko świetnym sposobem na znalezienie problemów z kompresją, ale jest również doskonałym sposobem na zidentyfikowanie problemów z rozrządem, takich jak przeskok paska czy rozciągnięte łańcuchy rozrządu — jest to szczególnie przydatne w silnikach z wieloma krzywkami, które mogą nie mieć czujnika na każdym wałku rozrządu.
Zakres 2
Drugi zakres mierzy od –15 do 50 psi (około –1 do 3,45 bara). Ta gama jest idealna do testów próżniowych i testów układu paliwowego. Podczas testowania tych systemów funkcja zoom jest szczególnie przydatna, ponieważ ułatwia analizę zaworów działających na podstawie przebiegu podciśnienia lub wtryskiwaczy na podstawie przebiegu paliwa.
Zakres 3
W trzecim zakresie można mierzyć od –5 do 5 psi (około –0,34 do 0,34 bara). To ustawienie jest wystarczająco czułe, aby umożliwić analizę małych ciśnień lub impulsów, takich jak impulsy z wydechu.
Zakres |
Ciśnienie |
Dokładnosć |
Czas odpowiedzi |
Skalowanie |
1 |
–15 to 500 psi |
1% |
100 µs |
10 mV/1 psi |
2 |
–15 to 50 psi |
1% |
100 µs |
100 mV/1 psi |
3 |
–5 to 5 psi |
5% |
filtrowany |
1 V/1 psi |
Wbudowana funkcja powiększania dla lepszej analizy
Funkcja zoom działa poprzez usunięcie całego napięcia z sygnału poniżej 100 Hz, a następnie zwielokrotnienie pozostałego sygnału do 100 razy. Na przykład: Załóżmy, że twój przetwornik jest podłączony do podciśnienia w kolektorze dolotowym na pracującym silniku na biegu jałowym z przetwornikiem ustawionym na tryb 2 (od -15 do 50 psi), a przebieg w PicoScope ma -9 psi. Wahania sygnału spowodowane otwieraniem i zamykaniem zaworów w stosunku do ciśnienia atmosferycznego wtłaczanego powietrza do kolektora będą widoczne, ale będą stanowić tylko niewielką część ogólnego sygnału. Wybranie funkcji zoom spowoduje sprowadzenie przebiegu do linii zerowej, a fluktuacje zostaną powiększone, dzięki czemu analiza tej składowej sygnału będzie znacznie bardziej wyraźna.
Nic nie może równać się z WPS500X
Nie jest niczym niezwykłym, że do każdego testu diagnostycznego, który chcesz przeprowadzić, wymagany jest inny przetwornik ciśnienia. WPS500X eliminuje tę potrzebę, oferując jeden przetwornik o ultrawysokiej rozdzielczości, który może być używany w wielu aplikacjach diagnostyki samochodowej. Dzięki trzem zakresom ciśnienia, funkcji powiększenia, zaworowi upustowemu ciśnienia i akumulatorowi Li-Po, a wszystko to zamknięte w trwałej obudowie, WPS500X jest opłacalną odpowiedzią na pytania związane z analizą ciśnienia.
Gdy cena, wydajność i wszechstronność mają znaczenie, nic nie może się równać z samochodowym przetwornikiem ciśnienia WPS500X.
Co zawierają zestawy WPS500X
WPS500X jest dostępny jako sam przetwornik lub jako część jednego z naszych popularnych zestawów.
Oprócz przetwornika zestaw WPS500X zawiera również następujące akcesoria:
PA094 WPS500X walizka
TA081 Kabel USB do ładowania WPS500X
TA083 Przewód paliwowy do WPS500, duży Schrader
TA085 Wąż podciśnieniowy do przetwornika ciśnienia WPS500
TA086 Wąż odpowietrzający do przetwornika ciśnienia WPS500
TA087 Adapter do wydechu do przetwornika ciśnienia WPS500
TA117 Wąż paliwowy do WPS500, mały Schrader
TA129 Uniwersalny adapter próżniowy
TA130 BNC do BNC kabel 5m
TA142 Szybkozłączka serii Foster 2 żeńska do męskiej ¼ NPT
TA212 Standardowy wąż kompresyjny do WPS 500
TA213 Adapter M10 krótki zasięg
TA216 Adapter M12 głęboki zasięg
TA217 Adapter M14 krótki zasięg
TA218 Adapter M14 głęboki zasięg
Zestaw Maxi posiada dodatkowe akcesoria, rozszerzając możliwości systemu:
TA130 Kabel: izolowany BNC do izolowanego BNC 5m
TA214 Adapter M10 głęboki zasięg
TA219 Adapter M16 Ford Triton
TA220 Adapter M18
PP970 Zestaw adaptera A (Foster seria 12)
PP972 Kran próżniowy do WPS500 (mosiądz)
PP973 Kran ciśnieniowy przewodu paliwowego: mały (mosiężny)
PP974 Kran ciśnieniowy przewodu paliwowego: średni (mosiądz)
TA250 Zestaw adaptera WPS500X B
Zarówno zestaw WPS500X, jak i zestaw WPS500 Maxi są dostępne w różnych opcjach pakowania oraz z jednym lub dwoma przetwornikami WPS500X.
WIEDZA
GRUPA TECHNICZNA
Zapraszamy na grupę techniczną na Facebooku gdzie dzielimy się wiedzą i udzielamy wsparcia technicznego:

SZKOLENIA ONLINE
Na naszym kanale technicznym YouTube znajdziesz bezpłatne szkolenia z zakresu diagnostyki oscyloskopem:

BLOG
Na naszym blogu znajdziesz wiele rozwiązań/sposobów diagnostyki oscyloskopem Pico jak i filmów szkoleniowych:

Przegląd sprawności silnika pojazdu oscyloskopem Pico i przetwornikiem WPS
Link do bezpłatnego webinarium :